9Steden in eenvoudige taal
Wat is “9 steden in Nedersaksen”?
9 steden + 2 partners
Dit zijn negen steden in Nedersaksen: Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Wolfenbüttel, plus de Autostadt in Wolfsburg en de luchthaven van Hannover.
Sinds 1984
De steden werken al sinds 1984 samen. Ze willen meer gasten uit het buitenland naar hun steden lokken.
Waarom werken ze samen?
Meer bewustzijn
De 9 steden in Nedersaksen zijn samen bekender dan alleen. Dus samen kunnen ze bekender worden en meer gasten aantrekken.
Toerisme bevorderen
Het doel is: meer overnachtingen en meer bezoekers. Je adverteert in Europa – bijvoorbeeld in Scandinavië of Nederland.
Wat bieden ze aan?
Culturele hoogtepunten
Elke plek heeft iets speciaals:
- Historische gebouwen
- Vakwerkhuizen, kastelen, tuinen
- Monumenten, pleinen, kerken, bijv. UNESCO werelderfgoed in Goslar en Hildesheim
evenementen
Er zijn kerstmarkten, concerten, festivals, beurzen en stadsfeesten.
Rondleidingen
Rondleidingen door steden en bezienswaardigheden, fietstochten, kanotochten. Ook voor groepen, conferenties en publiek van verschillende formaten.
Voor alle reizigers
Of het nu gaat om een korte stedentrip, een familiereis, cultuur- of natuurliefhebbers – elke groep vindt wel een passend aanbod.
Waarom is dit goed voor bezoekers?
Ontdek vele plaatsen
Je kunt één stad op één dag bezoeken – of vele plaatsen ontdekken.
Korte afstanden
De steden liggen dicht bij elkaar. Je kunt snel van de ene stad naar de andere reizen.
Diversiteit in een kleine ruimte
Verschillende steden bieden samen meer cultuur, geschiedenis en ervaringen – zonder ver te hoeven reizen.
Wie doet dat?
Organisator
Dit wordt georganiseerd door “Hannover Marketing und Tourismus GmbH” en de toeristische managers van de andere steden.
Partner
Naast de steden zijn de Autostadt in Wolfsburg en de luchthaven van Hannover belangrijke partners. Zij helpen met de marketing en het reizen naar het evenement.
Samengevat in eenvoudige taal
- Negen steden in Nedersaksen bevorderen al vele jaren gezamenlijk het toerisme.
- Ze tonen geschiedenis, cultuur, natuur en evenementen op één website.
- Bezoekers vinden hier tips voor excursies, overnachtingen, groepsreizen en kerstmarkten.
- Door samen te werken besparen de steden geld en bereiken ze meer gasten – ook uit Europa.
- De regio is goed verbonden. Als je een stad bezoekt, kun je gemakkelijk een andere stad bezoeken.
