9 Städte in Niedersachsen
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Press reports

” The 9 cities” of Lower Saxony – Cooperation shows strength

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” The 9 cities” of Lower Saxony – Cooperation promote in the Netherlands

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9 historic cities in Lower Saxony offer ideal settings for conventions and congresses

One click is all it takes to obtain information about convention and congress facilities in Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg and Wolfenbüttel.

Host your event in the heart of a UNESCO World Heritage Site or the Royal Gardens of Herrenhausen: the 9 historic cities in Lower Saxony offer a comprehensive range of services for events of every size and type. With unusual locations behind beautiful historic facades, modern convention centres, elegant hotels, the world’s largest trade fair centre and extraordinary venues for stylish weddings, Hannover provides event planners with excellent opportunities for organising successful conferences and conventions.

“Events of all kinds to tie in with leading international trade fairs such as the CeBIT or HANNOVER MESSE (HANNOVER FAIR) can be organised highly individually and professionally, in a choice of modern or historic settings in these 9 cities,” explains Hans Christian Nolte, Spokesperson of the 9 cities cooperation and Managing Director of Hannover Marketing und Tourismus GmbH. “This is an unbeatable advantage for Lower Saxony’s conference industry,” he added.

Many attractive sights and leisure facilities, a wide range of cultural venues and events including world famous museums, extraordinary theatre and concert performances, art exhibitions and sporting events all present interesting ideas for attractive supporting programmes. Located in the heart of Europe, all 9 cities can be reached quickly and conveniently via Hannover Airport, the A2 and A7 motorways and the Deutsche Bahn high-speed rail network. The 9 cities also cooperate with the Autostadt in Wolfsburg, the huge Volkswagen theme park, which affords scope for highly diverse customised events. Full information about the facilities for conventions and congresses is available on the cooperation’s joint website, www.9cities.de.

Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg and Wolfenbüttel have conducted joint international marketing activities for more than 30 years. From UNESCO World Heritage sites to medieval city centres, from idyllic ensembles of half-timbered houses to cosmopolitan flair and modern shopping malls, there are many different reasons for planning an event in the 9 cities. The Autostadt in Wolfsburg has been a special partner of the_9 cities cooperation since 2010.

 

9 Städte für 9 Euro – Neun Niedersächsische Städte mit dem 9-Euro-Ticket entdecken

Urbanes Flair, charmante Altstädte, UNESCO Welterbe, bezaubernde Schlösser, Parks und Gärten sowie stimmungsvolle Sommerevents:  Celle, Einbeck, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim und Wolfenbüttel bieten gemeinsam mit der Autostadt in Wolfsburg attraktive Angebote für eine Tour mit dem 9-Euro-Ticket nach Niedersachsen.

Das 9-Euro-Ticket bietet sich geradezu an, um die Städte rund um die Landeshauptstadt Hannover günstig und nachhaltig zu entdecken. In den Sommermonaten zeigen die Städte ihren ganz besonderen Charme. Vom klassischen Stadtrundgang bis zur Shoppingtour durch die lebendigen Innenstädte, vielfältig sind die Möglichkeiten. Relaxen kann man in einem der vielen Restaurants und Cafés auf den historischen Plätzen oder in den grünen Oasen der Städte. Viele kleine und große sommerliche Veranstaltungshighlights machen die Städtetour zu einem besonderen Erlebnis

Goslar, die UNESCO Welterbestadt am Harz, feiert in diesem Jahr 1.100-jähriges Stadtjubiläum mit einem bunten Veranstaltungsprogramm. Bekannt ist Hildesheim für seine einzigartigen Kulturdenkmale. Der Dom und die Michaeliskirche zählen zum UNESCO-Welterbe. In der ehemaligen Hansestadt Einbeck gibt es eine Altstadt voller prachtvoll verzierter Fachwerkhäuser. Europas größte Oldtimersammlung befindet sich im PS.SPEICHER. Prächtige Bürgerhäuser und mittelalterliche Plätze zeugen in Braunschweig noch heute von der bedeutenden Rolle der Stadt als Hansestadt und als Welfenresidenz. Das benachbarte Wolfenbüttel ist weltbekannt für den Jägermeister Likör. Dieser lässt sich in der historischen Altstadt inmitten von 1.000 Fachwerkhäusern besonders gut genießen. In Hameln dreht sich vieles um den sagenumwobenen Rattenfänger. Auf Schritt und Tritt begegnet die weltbekannte Märchengestalt den Besuchern der Stadt. Lebendiges und auch internationales Flair verleihen ca. 30.000 Studierende dem historischen Stadtbild der traditionsreichen Universitätsstadt Göttingen. Die Residenzstadt Celle beeindruckt mit Europas größtem zusammenhängendem Fachwerkensemble und einem der schönsten Welfenschlösser. In den Herrenhäuser Gärten in Hannover erleben die Besucher Gartenkunst in Vollendung. Die Gärten werden in den Sommermonaten zur traumhaften Kulisse für Feuerwerke, Theater und Konzerte.

Besonderer Tipp: Unter dem Motto “Sommerlachen” lädt die Autostadt in Wolfsburg vom 14. Juli bis zum 28. August 2022 zum diesjährigen Sommerprogramm mit einem der größten Kabarett- und Comedy-Festivals in Europa ein.

Mitglieder der Marketingkooperation „9 Städte + 2 in Niedersachsen“ sind die Städte Braunschweig, Celle, Einbeck, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim und Wolfenbüttel. Die Autostadt in Wolfsburg und der Hannover Airport sind Partner der Kooperation. Gemeinsam vermarkten sich die „9 +2“ insbesondere in den Europäischen Nachbarländern.

 

9 Städte starten Ihr Tourismusjahr in Holland

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9 Städte zum Verschenken – Niedersächsische Städtekooperation setzt auf 2022

9 Städte zum Verschenken – Niedersächsische Städtekooperation setzt auf 2022
Mit Übernachtungsangeboten für 99 Euro starten die 9 Städte in Niedersachsen in das neue Tourismusjahr.
Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Wolfenbüttel und die Autostadt in Wolfsburg bieten eine entspannte Kombination aus urbanem Flair, beschaulichen Altstädten, Kultur aber auch Natur in und außerhalb der Städte.

9 x 99 Euro – 9 Städte werben mit attraktiven Erlebnispaketen in Dänemark

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About us

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Das ganze Jahr europaweit unterwegs: „die_9 Städte in Niedersachsen“

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De 9 historiske byer i Niedersachsen indbyder til kultursommer med et væld af højdepunkter

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Die 9 Städte – Wo Weihnachtsmärkte bezaubern …

Neun historische Städte in Niedersachsen mit vielen schönen Weihnachtsmärkten sind ein Geheimtipp für Freunde klassischer Vorweihnachtstimmung.

Die 9 Städte auf dem Germany Travel Mart (GTM)

Die 9 Städte präsentieren sich auf dem Germany Travel Mart 2015.

Erstmals über 5 Millionen Übernachtungen in den 9 Städten

Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg und Wolfenbüttel präsentieren positive Übernachtungszahlen. Deutliche Steigerungen sind besonders aus dem Ausland zu verzeichnen.

Gemeinsames Auslandsmarketing seit 30 Jahren: Niedersachsens Städte in Kooperation erfolgreich

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Halbjahresbilanz der Marketing-Kooperation “die 9 Städte”

Halbjahresbilanz der Marketing-Kooperation “die 9 Städte”:
Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg und Wolfenbüttel präsentieren positive Übernachtungszahlen. Geplant ist ein stärkeres Engagement in dem Bereich Tagungen und Kongresse.

Hannover Airport ist neuer Partner der „9 Städte in Niedersachsen“ – Ab 2019: „9 Städte + 2 in Niedersachsen“

Die „9 Städte in Niedersachsen“ heben ab: mit dem Flughafen Hannover verstärkt die erfolgreiche Kooperation ihre internationalen Aktivitäten und erweitert die Vertriebsstrukturen in den Bereichen Standort-, Kongress und Eventmarketing.

International gemeinsam stark: Einbeck ist neues Mitglied der Marketing-Kooperation „9 Städte + 2 in Niedersachsen“

Gemeinsames Tourismusmarketing in den Europäischen Nachbarländern: Hannover, Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hildesheim, Wolfenbüttel, die Autostadt in Wolfsburg und der Hannover Airport vermarkten sich ab sofort auch mit der Stadt Einbeck.

Zum Auftakt des neuen Tourismusjahres trafen sich die Mitglieder der „9 Städte + 2 in Niedersachsen“ in Einbeck um über ihre diesjährigen Marketingaktivitäten zu beraten und die Stadt Einbeck in der Kooperation zu begrüßen.

„Mit #UrlaubinDeutschland nehmen wir in der internationalen Vermarktung wieder Fahrt auf für das neue Tourismusjahr. Wir freuen uns, mit Einbeck einen neuen Partner gefunden zu haben, der das Angebot unserer erfolgreichen Städtekooperation mit Attraktionen wie dem PS.Speicher bereichert“ erläutert Hans Nolte, Sprecher der „9 Städte + 2“ und Geschäftsführer der Hannover Marketing und Tourismus GmbH.
Harald Wanger, Geschäftsführer der Hameln Marketing und Tourismus GmbH ergänzt: „Der Zusammenschluss von jetzt elf Partnern und die finanzielle Bündelung der Mittel führt im Ausland zu einer großen Wahrnehmung, die keine Tourismusorganisation allein erreichen kann.”

Begrüßt wird die neue Mitgliedsstadt durch die Kooperation mit einer Plakatierung im Einbecker Stadtgebiet. Ulrike Lauerwald von der Stadt Einbeck freut sich sehr, jetzt Teil der „9 Städte + 2“ zu sein. „Mit dem Abschluss des Markenprozesses, der neuen Website und der Überarbeitung unseres Broschürenmaterials im letzten Jahr, haben wir bereits eine solide Basis geschaffen und sind nun bestens gewappnet für das Marketing im Ausland“, so Lauerwald.

Aktiv ist die Marketing-Kooperation „9 Städte + 2 in Niedersachsen“ vor allem in Skandinavien, den Benelux-Ländern sowie in Österreich und in der Schweiz. Durch Presseaussendungen und Veröffentlichungen in Reisemedien wird aktuell auf Einbeck als neue Mitgliedsstadt der Kooperation aufmerksam gemacht.

Umfangreich sind die Marketingaktivitäten in den Zielmärkten, von der Präsentation auf Fachveranstaltungen, über die Zusammenarbeit mit Reiseveranstaltern, Veröffentlichungen in Reisemagazinen, bis zu Online-Kampagnen.

Die Pressemitteilung zum download:

 

 

Bild oben von links: Harald Wanger (Hameln Marketing und Tourismus GmbH), Klaus Lohmann (Celle Tourismus und Marketing GmbH), Ute Lageschulte (Autostadt GmbH), Keno Hennecke (Göttinger Tourismus und Marketing e.V.), Petra Sievers (Hannover Marketing und Tourismus GmbH /  9 Städte + 2), Dr. Sabine Michalek (Stadt Einbeck); Ulrike Lauerwald (Einbeck Tourismus), Björn Reckewell (Stadt Wolfenbüttel), Fritz Ahrberg (Hildeheim Marketing GmbH), Nicole Titz (Hameln Marketing und Tourismus GmbH), Ulrike Neumann (Braunschweig Stadtmarketing GmbH)

 

Internationalisierung, Digitalisierung und Sicherheit – „9 Städte + 1“ diskutieren über aktuelle Themen in Hameln

Die Städtekooperation „9 Städte + 1“ verabschiedet europaweite Marketing-Aktivitäten bei einer Tagung in Hameln. Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg, Wolfenbüttel und die Autostadt in Wolfsburg setzen dabei verstärkt auf digitale Medien. Weitere aktuelle Themen standen auf der Tagesordnung.

Julerejse gennem Nordtysklands historiske byer

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Kulturerlebnisse in 9 historischen Städten

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Masser af julestemning i Niedersachsens 9 historiske byer I Niedersachsens

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Niedersachsens Städte in Kooperation erfolgreich

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Niedersachsens Städte in XXL!

Niedersachsens Städte in XXL!
Riesenbanner der Marketing-Kooperation „9 Städte+2“ am Hannover Airport

Ein mehr als 100 Quadratmeter großes Banner wirbt ab sofort am Hannover Airport für den Niedersächsischen Städtetourismus – und der steht zum 1. Halbjahr 2019 gut da.

Ontdek het zomerse Niedersachsen – Duitsland

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Pärlor i norra Tyskland oder Norddeutschlands Perlen

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Plakatierung zum Zentraleuropa-Workshop weckt Vorfreude auf

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Sicher sehen wir uns!

Sicher sehen wir uns! – Niedersächsische Städtekooperation weckt Vorfreude auf kulturelle Stadterlebnisse

9 Städte in Niedersachsen machen Lust auf sommerliche Temperaturen und attraktive Wochenendtrips auf eigene Faust. Vorfreude garantiert. Großflächenplakate in niedersächsischen Städten und in benachbarten Bundesländern zeigen „Stadterlebnisse gleich nebenan“.

Städtekooperation im neuen Design: Die_9 Städte in Niedersachsen präsentieren sich mit frischen Internetauftritt und spannenden Kulturerlebnissen

Hannover:  Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg und Wolfenbüttel machen gemeinsam mit der Autostadt in Wolfsburg Lust auf Kultur. „Festlich“ – das ist das Stichwort für die kulturellen Angebote der neun Niedersächsischen Städte und der Autostadt in diesem Jahr. Im Mittelpunkt dabei stehen “Festlichkeiten” zum 1.200 jährigen Jubiläum von Stadt und Bistum Hildesheim.

Pünktlich zur Internationalen Tourismusbörse (ITB) in Berlin ist eine 24 Seiten umfassende Broschüre in einer Auflage von 40.000 Exemplaren erschienen, die Leser zu einer Kulturreise in die Städte motivieren soll. Am heutigen Freitag liegen die Prospekte deutschlandweit in ICE Zügen aus. Auch online präsentieren sich die Städte auf ihren gemeinsamen Internetseiten im neuen, zeitgemäßen responsive design.

Der Fokus der Arbeit der Städtekooperation liegt auf der Vermarktung im Ausland. „Nur durch die Zusammenarbeit und gemeinsame Finanzierung von Vermarktungsprojekten ist für die Mitgliedsstädte ein wirkungsvolles Auslandsmarketing möglich“ erklärt Hans Christian Nolte, Sprecher der 9 Städte und Geschäftsführer der Hannover Marketing und Tourismus GmbH (HMTG).

Von dem Erfolg der Kooperation zeugen die aktuellen Übernachtungszahlen. Im Jahr 2014  verzeichneten die Städte zusammen eine Steigerung von knapp 3 Prozent bei den Auslandsübernachtungen. Hierbei sind vor allem  deutliche Zuwächse aus Ländern wie Niederlande, Belgien, Polen oder Großbritannien zu verzeichnen, in denen die Kooperation in den vergangenen Jahren besonders aktiv war.

Nolte hebt die Bedeutung des Städtetourismus für die internationale Vermarktung des Landes Niedersachsen hervor. Die eigentlichen Treiber des Tourismus in Deutschland sind die Metropolen und Städte. In dieser Tradition sehen wir uns als „die_9 Städte“.  „Städte generieren ihre touristischen Erfolge über das Messe- und Kongressgeschäft, den Shopping- und Kulturtourismus. Aufgrund der Lage der Städte  rund um das Messegelände der DMAG ist das Segment internationale Geschäftsreisen von großer Bedeutung für die Städte.”, so Nolte.

Die Marketingkooperation „die_9 Städte in Niedersachsen” existiert bereits über 30 Jahre. Seit 1984 werben Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg und Wolfenbüttel insbesondere in den europäischen Nachbarländern gemeinsam. Im Jahr 2010 trat die Autostadt in Wolfsburg der Kooperation bei. Wichtigstes Ziel der Aktivitäten ist die Steigerung des Bekanntheitsgrades der Mitgliedsstädte sowie die Erhöhung der Gäste- und Übernachtungszahlen durch gezielte Ansprache, Werbung und Akquisition von Reisemittlern und Endverbrauchern.

Pressemeldung 06.03.2015: pdf Download

 

Contact:

Petra Sievers
die_9 Städte in Niedersachsen
c/o Hannover Marketing und Tourismus GmbH
Vahrenwalderstraße 7
D – 30165 Hannover
Tel.: + 49 (0) 511/16849746
E-mail: 9cities@hannover-tourismus.de
Internet: www.9staedte.de oder www.9cities.de

Stimmungsvolles Niedersachsen: Die Top 10 Highlights der Weihnachtsmärkte

Stimmungsvolles Niedersachsen:
Die Top 10 Highlights der Weihnachtsmärkte

Internationale Weihnachtsmarkt-Kampagne lädt Gäste aus Nordeuropa ein.

Hannover wirbt derzeit gemeinsam mit der Städtekooperation „9 Städte+2“ für diese besonderen Erlebnisse zur Weihnachts- und Winterzeit in den europäischen Nachbarländern. Redaktionelle Veröffentlichungen z.B. in Reisemaga-zinen in Großbritannien oder der Schweiz, Onlinewerbung, Newsletteraussendungen und eine gemeinsame online-Weihnachtsmarktkampagne mit der Deutschen Zentrale für Tourismus in Skandinavien sind Teil der Marketingmaßnahmen.

the 9 cities promise “Wonderful Experiences in Northern Germany”

Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg and Wolfenbüttel – nine historic cities in Lower Saxony, together with Autostadt in Wolfsburg, invite visitors to sample the diversity of this region

“Experience the wonders of 9 historic cities in Northern Germany” – almost 240,000 copies of a brochure with this title were recently distributed in the Greater London Area. The brochure focuses on the forthcoming Advent season but also features the highlights planned for next year.

‘Did you know that between 1714 and 1837, the kings in London actually came from Hannover?’ – This is the question that leads into the article on Hannover in the 12-page brochure that presents the cities and what they have to offer. “Our aim is to make our readers curious and inspire them to visit the cities of Lower Saxony,” explains Hans Nolte, spokesperson of the marketing cooperation and Managing Director of Hannover Marketing und Tourismus GmbH. An excellent range of flights offered by germanwings and, since October, British Airways, mean the cities can easily be reached from London. The campaign is therefore also supported by Hannover Airport.

A photo of Maschsee Lake Festival in Hannover is featured on the cover, but the photos of the Christmas markets in the historic town squares also convey the distinctive charm of the participating cities. All 9 destinations are a carefully kept secret amongst tourists who like to experience a traditional Christmas mood and admire a range of upmarket products in enchanting surroundings. Specially compiled packages make booking perfectly simple.

History comes alive

Visitors can experience history at first hand in all 9 cities. Next year, Hannover will provide visitors with a new attraction when the restored Palace opens in Herrenhausen Gardens. The museum in the Palace is the perfect place to discover the diversity of the baroque Herrenhausen Gardens and Palace and also informs visitors about why the kings in London came from Hannover between 1714 and 1837. During the summer months, the Great Garden in Herrenhausen, a prime example of baroque landscape gardening, provides a magnificent setting for fireworks set to music, concerts, drama and cabaret.

However it was not only in Hannover that the House of Guelph left its mark. In the Middle Ages, Henry the Lion, Duke of Guelph, made the city of Brunswick (Braunschweig) his residence and ordered the erection of the lion statue which stands in front of the medieval castle and is still the landmark of the city today. The former ducal city of Celle is not only home to the oldest fully preserved palace of the House of Guelph, but also has a stunning old town which includes the world’s largest complex of half-timbered houses. At the magnificent palace of Wolfenbüttel, visitors can admire the state apartments and glory of the ducal era; the world-famous Herzog August Library has a prize collection of medieval manuscripts. Wolfenbüttel was also the birthplace of a very special product that is known the world over: “Jägermeister” herbal liqueur.

In Hamelin (Hameln), everything revolves around the Pied Piper. In summer, visitors can watch an open-air performance of the world-famous tale in the heart of the old town every Sunday; “RATS”, a musical comedy, is performed every Wednesday. The Hanseatic City of Lüneburg exudes a wonderful medieval atmosphere. The city owes its prosperity and splendid patrician houses to the fact that it is located on a salt dome. However, the atmosphere in Lüneburg nowadays is determined by the large number of students, just like the traditional university city of Göttingen, which is home to almost 25,000 students and more than 40 Nobel Prize winners. One famous character is “Gänseliesel”, a statue on top of the fountain in front of the medieval town hall, who is said to be the “most-kissed girl in the world”.

The vibrant city of Goslar is a UNESCO World Heritage Site which fascinates visitors thanks to the medieval flair of the historic old town, Rammelsberg ore mine, the only mine in the world which was in operation for more than 1000 years, and Kaiserpfalz, the monumental imperial palace. The cathedral and St. Michael’s Church in Hildesheim, also a UNESCO World Heritage Site, are also outstanding examples of Romanesque architecture. The Roemer- und Pelizaeus Museum houses a world-famous Ancient Egyptian collection.

Autostadt in Wolfsburg is a partner of the 9 cities. Together, they invite visitors to step back into history and combine their trip with a visit to the world of mobility at the huge Volkswagen theme park.

For further information visit www.9staedte.de or www.9cities.de.

Daily Telegraph Magazine: pdf Download

 

Contact:
die_9 Städte in Niedersachsen
Hannover Marketing & Tourismus GmbH
Petra Sievers
Vahrenwalder Strasse 7
30165 Hannover
Germany
Tel.: + 49 (0) 511/168-4 9746
Fax: + 49 (0) 511/168-4 9779
E-Mail: 9cities@hannover-tourismus.de
Internet: www.9cities.de

The cities of Lower Saxony are the motor of tourism in Lower Saxony

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The cities of Lower Saxony international strong together.

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The magic of Christmas in a historical setting

The magic of Christmas in a historical setting

In Advent Lower Saxony’s 9 historical cities Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg and Wolfenbüttel transform themselves into enchanting Christmas landscapes

Hannover (9 Cities). Christmas markets have a long tradition in Germany, and the run-up to Christmas cannot be imagined without them. This Christmas the 9 historical cities of Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg and Wolfenbüttel in Lower Saxony in the north of Germany invite you to visit their delightful Christmas markets: enjoy an authentic atmosphere amidst brightly coloured half-timbered buildings, Gothic and Baroque gables and old town squares. Visitors can experience Christmas German-style here with local delicacies, marvellous handcrafted articles and a wide range of events. All 9 of these cities in Lower Saxony offer attractive package trips to their Christmas markets including accommodation and breakfast.

In Braunschweig the Dankwarderode castle glistens and gleams like a diamond during its traditional Christmas market from 24.11.–29.12.2010. The castle square is bathed in a fascinating light by the magical illuminations. Some 130 stands invite visitors to taste, delve and marvel. www.braunschweig.de

Amidst the colourful half-timbered facades the residency town of Celle conjures up all the excitement of Christmas between 25.11.–27.12.2010. Grouped around the 14-metre “pyramid”, market sellers offer a full range of seasonal goods at over 100 wooden booths. Another highlight is the “Joy of Christmas” exhibition, which displays cribs from all over the world at Celle’s Bomann Museum between 26.11.2010 – 06.02.2011. www.weihnachtsmarkt-celle.de

The Christmas market in Göttingen with over 80 stands will put you in the mood for the finest celebration of the year. Between 24.11.–29.12.2010 you can also enjoy yourselves riding on the historical big wheel and marvelling at an Advent calendar that is as tall as a house! For tour groups there are many attractive offers as well as the opportunity of watching crafts such as glassblowing or candle making. www.goettingen-tourismus.de

Guests visiting the former imperial city of Goslar between 24.11.– 29.12.2010 will be imbued with the Christmas spirit wherever they go. In the middle of the town the Christmas forest, which cannot be found anywhere else in Germany, tempts visitors to linger among the 40 illuminated spruce trees, the scent of pine and welcoming little huts selling mulled wine. Right next door is the historic market square, where the lovingly decorated wooden booths of the Christmas market offer a wide range of tasty items as well as high-quality handicrafts.  www.weihnachtswald.de

In the Piped Piper’s town of Hameln a delightful feeling of anticipation surrounds the Christmas pyramid 11 metres in height between 24.11.–23.12.2010. Special attractions include the artisans’ village “Lütjen Markt”, Advent boat trips down the river Weser and the glassworks at the historic Pulverturm, where visitors can even blow their own Christmas decorations under supervision. www.hameln.de

Boasting three Christmas markets of its own, Hannover is something that should not be missed between 24.11.-22.12.2010. The Christmas market in the old town around the market church and old town hall is a delightful event full of tradition. A historical Christmas Village including handicraft demonstrations recreates for visitors the atmosphere of life here in the Middle Ages. At the nearby Ballhofplatz a real Finnish Christmas market offers specialities such as “Flammlachs” (grilled fish) and “Glögi” (mulled wine). At the Oskar-Winter-Brunnen 50 illuminated Xmas trees create a magical forest where visitors can make a wish at the fountain. www.hannover.de

Between 24.11.-27.12.2010 the Christmas market in Hildesheim revolves around a tall Christmas pyramid and eight beautifully decorated wooden huts reflecting the half-timbering of the town’s old buildings. The famous houses around the market square including the Kochenhauer Amtshaus, a former butchers’ guild house, create a magical backdrop to the hustle and bustle of Christmas shopping. For the very first time Hildesheim’s renowned Pumpernickel will be produced fresh by a special Christmas bakery. www.hildesheim.de

In the ancient Hanseatic salt-trading town of Lüneburg the characteristic gables of the market square, churches and town hall will be lit up with the festive spirit between 24.11.–23.12.2010. Christmas shopping takes place in the city centre amid a mysterious glow of excitement. Special highlights are the historical Christmas market (04./05.12.10) and decorations based on Grimms’ fairy tales. www.lueneburg.de/tourismus

The delightful wooden booths of the Christmas market (23.11. – 23.12.2010) in Wolfenbüttel look just like a little village of houses huddling in its historic market square. One special attraction for visitors is the tour of 21 brightly lit stands illustrating the theme of fairy tales. Additional handicraft markets also take place on the 1st weekend of Advent at the ducal palace and on the other weekends of Advent, in the Kommisse, which was once used as a school. www.weihnachtsmarkt-wolfenbuettel.de

Further information:
For further information and pre-Christmas weekend city breaks for 99 euros per person in Lower Saxony’s “9 Cities” of Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg, Wolfenbüttel, see www.9cities.de.

 

Contact:
die_9 Städte in Niedersachsen
Frau Petra Sievers
Hannover Marketing & Tourismus GmbH
Prinzenstr. 6
30159 Hannover
Tel.: +49 (0)511-16849746
Fax: +49 (0)511-16849779
e-mail: 9cities@hannover-tourismus.de
www.9cities.de

Where christmas markets fascinate

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Your perfect day

Your perfect day“ – Niedersächsische Städte geben Tipps für einen perfekten Tag

Die Städte Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg und Wolfenbüttel präsentieren gemeinsam mit der Autostadt in Wolfsburg Ideen für einen perfekten Urlaubstag in den „9 Städten + 1 in Niedersachsen“.