City Information in your language de
City Information in your language

Information in 13 languages

City Information in your language
de
City Information in your language

Information in 13 languages

City Information in your language
de

Press reports

Internationalisierung, Digitalisierung und Sicherheit – „9 Städte + 1“ diskutieren über aktuelle Themen in Hameln
13 December 2017

Die Städtekooperation „9 Städte + 1“ verabschiedet europaweite Marketing-Aktivitäten bei einer Tagung in Hameln. Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg, Wolfenbüttel und die Autostadt in Wolfsburg setzen dabei verstärkt auf digitale Medien. Weitere aktuelle Themen standen auf der Tagesordnung.

 

Die Saison 2018 beginnt für die „9 Städte + 1“ bereits Anfang Januar mit einer Präsentation auf der größten niederländischen Reisemesse der Vakantiebeurs in Utrecht. Aber, nicht nur klassisches Tourismusmarketing steht auf dem aktuell beschlossenen Maßnahmenplan für das nächste Jahr, besonders digitale Medien rücken immer mehr in den Fokus der Aktivitäten. Hans Nolte, Sprecher der Kooperation und Geschäftsführer der Hannover Marketing & Tourismus GmbH, erläutert: „Wir nehmen die Herausforderung des Multichanneling an und versuchen unsere Kunden über die verschiedenen Medien von Print bis Web 2.0 zielgruppenkonform anzusprechen.“ Beschlossen wurden umfangreiche Maßnahmenpakete in den Ländern Niederlande, Belgien, Großbritannien, Polen und in der Schweiz sowie in ganz Skandinavien.
Bereits im laufenden Jahr hatten Facebook-Kampagnen in den Niederlanden, Dänemark und Polen beachtliche Reichweiten erzielt. Mehr als 20 internationale Reiseblogger haben über die Highlights der Städte berichtet. Den Erfolg der Aktivtäten sieht man nicht nur an den aktuellen Übernachtungszahlen (Stand September verzeichnen die Städte  im laufenden Jahr ein + von 3,7 Prozent aus dem Inland und + 5,8 Prozent aus dem Ausland) sondern auch an den vielen internationalen Gästen auf den Weihnachtsmärkten. Busgruppen aus den europäischen Nachbarländern füllen zur Zeit die Hotels.

 

So ist es kein Zufall, dass die Geschäftsführer der Tourismusorganisationen ihre Tagung in Hameln auch zu einem Besuch des Weihnachtsmarktes dort nutzten und auf der Tagesordnung der Sitzung ein Thema außerhalb der Marketing-Planung stand, ein Austausch über Sicherheitskonzepte bei Großveranstaltungen. Harald Wanger, Gastgeber und Geschäftsführer der Hameln Marketing und Tourismus GmbH berichtet, dass es hierzu eine rege Diskussion gegeben habe.

Insbesondere für die internationalen Gäste sei es wichtig, zu wissen, dass die Sicherheit bei dem Besuch der Städte gewährleistet ist. Mehr als 10 Millionen Gäste besuchen die Großveranstaltungen in den Städten jedes Jahr.

Seit über 30 Jahren gemeinsam aktiv

Gegründet wurde die Marketing-Kooperation „9 Städte + 1 in Niedersachsen” vor 33 Jahren. Die Autostadt in Wolfsburg ist seit 2011 strategischer Partner. Aktiv ist die Städtekooperation in den europäischen Nachbarländern. Neben der Präsenz auf Reisemessen und Fachveranstaltungen wirbt die Kooperation in den definierten Märkten mit gezielten Kampagnen. Durch die Zusammenarbeit mit strategischen Partnern wie Reiseveranstaltern, Fährlinien und Fluggesellschaften werden zusätzliche Zielgruppen erreicht und weitere Vertriebswege erschlossen.

Neben einem mehrsprachigen Internetauftritt stehen Broschüren in insgesamt 13 Sprachversionen zur Verfügung. Diese Broschüren werden nicht nur in den Auslandsmärkten vor Ort eingesetzt, sondern auch in den Tourist-Informationen und auf den Internetseiten der Mitgliedsstädte als Informationsmedien für Gäste aus aller Welt genutzt.

Kontakt:

9 Städte + 1 in Niedersachsen
Petra Sievers
c/o Hannover Marketing & Tourismus GmbH
Vahrenwalder Straße 7
30165 Hannover
E-Mail: 9cities@hannover-tourismus.de
www.9staedte.de

 

Your perfect day
8 March 2017

Your perfect day“ – Niedersächsische Städte geben Tipps für einen perfekten Tag

 Die Städte Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg und Wolfenbüttel präsentieren gemeinsam mit der Autostadt in Wolfsburg Ideen für einen perfekten Urlaubstag in den „9 Städten + 1 in Niedersachsen“.

Ob alte Meister im Herzog Anton Ulrich-Museum in Braunschweig, Spaß bei einer Schifffahrt auf der Weser in Hameln oder die zahlreichen Kneipen und Restaurants am Stintmarkt in Lüneburg, die Palette der Highlights ist vielfältig und die Botschaft ist eindeutig: In den niedersächsischen Städten finden die Gäste alles was eine perfekte Städtereise ausmacht.

Pünktlich zur Internationalen Tourismusbörse (ITB) in Berlin ist eine 24 Seiten umfassende Broschüre der Marketing-Kooperation „9 Städte + 1 in Niedersachsen“ in einer Auflage von 40.000 Exemplaren erschienen, die Lust auf einen Besuch der Städte machen soll. „Charmante Altstädte, Kultur auf höchstem Niveau aber auch Shopping Vergnügen und trendige Restaurants und Kneipen, das ist das, was die Städte ausmacht und was auch junge Zielgruppen zu einem Besuch der Städte motivieren soll“, erläutert Hans Christian Nolte, Sprecher der Kooperation und Geschäftsführer der Hannover Marketing und Tourismus GmbH.

Rund 30.000 Exemplare der Broschüre liegen am 8. März eingeheftet in der ITB Broschüre der Hannover Marketing und Tourismus GmbH in den ICE Zügen auf dem Weg nach Berlin aus. Weitere Exemplare werden in Berliner Hotels und durch Promotionteams an den Messeeingängen verteilt. Gestreut wird die Broschüre aber auch in den europäischen Nachbarländern und ist ein Bestandteil der Auslandsmarketingstrategie der „9 Städte +1 in Niedersachsen“. Bereits im vergangenen Jahr wurden zahlreiche ausländische Reiseblogger in den Städten begrüßt, deren Berichte zu einer größeren Wahrnehmung auch bei den jungen Zielgruppen geführt hat.

Im Fokus der Kooperation steht insbesondere die internationale Vermarktung der Mitgliedsstädte. Vielfältige Aktivitäten sind für 2017 geplant. So zum Beispiel die Bewerbung des Themas Radfahren in den Niederlanden und Belgien, die Beteiligung an einer Städtekampagne der Deutschen Zentrale für Tourismus in Skandinavien oder verschiedene Veröffentlichungen in Reisemagazinen in Großbritannien und in der Schweiz. Dies alles begleitet von Social Media Kampagnen. Programme für diverse Blogger- und Pressereisen werden aktuell erarbeitet.

Pünktlich zum Start der Computermesse CeBIT mit dem Partnerland Japan und zur Hannover Messe mit dem Partnerland Polen sind ein japanischer und ein polnischer Kartenfolder mit Tipps und Informationen für den Besuch der 9 Städte und der Autostadt neu aufgelegt worden.

Die Auslandsmarketing-Kooperation „9 Städte in Niedersachsen“ wurde vor mehr als 30 Jahren gegründet. Die Zusammensetzung der Städte ist seit dem unverändert. 2011 trat die Autostadt in Wolfsburg als Partner der Kooperation bei.

Die Broschüre zum download

 

Kontakt:

9 Städte + 1 in Niedersachsen
Petra Sievers
c/o Hannover Marketing & Tourismus GmbH
Vahrenwalder Straße 7
30165 Hannover
E-Mail: 9cities@hannover-tourismus.de
www.9staedte.de

 

Erstmals über 5 Millionen Übernachtungen in den 9 Städten
29 February 2016

Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg und Wolfenbüttel präsentieren positive Übernachtungszahlen. Deutliche Steigerungen sind besonders aus dem Ausland zu verzeichnen.

Halbjahresbilanz der Marketing-Kooperation “die 9 Städte”
1 September 2015

Halbjahresbilanz der Marketing-Kooperation “die 9 Städte”:
Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg und Wolfenbüttel präsentieren positive Übernachtungszahlen. Geplant ist ein stärkeres Engagement in dem Bereich Tagungen und Kongresse.

9 historic cities in Lower Saxony offer ideal settings for conventions and congresses
8 July 2015

One click is all it takes to obtain information about convention and congress facilities in Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg and Wolfenbüttel.

Host your event in the heart of a UNESCO World Heritage Site or the Royal Gardens of Herrenhausen: the 9 historic cities in Lower Saxony offer a comprehensive range of services for events of every size and type. With unusual locations behind beautiful historic facades, modern convention centres, elegant hotels, the world’s largest trade fair centre and extraordinary venues for stylish weddings, Hannover provides event planners with excellent opportunities for organising successful conferences and conventions.

“Events of all kinds to tie in with leading international trade fairs such as the CeBIT or HANNOVER MESSE (HANNOVER FAIR) can be organised highly individually and professionally, in a choice of modern or historic settings in these 9 cities,” explains Hans Christian Nolte, Spokesperson of the 9 cities cooperation and Managing Director of Hannover Marketing und Tourismus GmbH. “This is an unbeatable advantage for Lower Saxony’s conference industry,” he added.

Many attractive sights and leisure facilities, a wide range of cultural venues and events including world famous museums, extraordinary theatre and concert performances, art exhibitions and sporting events all present interesting ideas for attractive supporting programmes. Located in the heart of Europe, all 9 cities can be reached quickly and conveniently via Hannover Airport, the A2 and A7 motorways and the Deutsche Bahn high-speed rail network. The 9 cities also cooperate with the Autostadt in Wolfsburg, the huge Volkswagen theme park, which affords scope for highly diverse customised events. Full information about the facilities for conventions and congresses is available on the cooperation’s joint website, www.9cities.de.

Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg and Wolfenbüttel have conducted joint international marketing activities for more than 30 years. From UNESCO World Heritage sites to medieval city centres, from idyllic ensembles of half-timbered houses to cosmopolitan flair and modern shopping malls, there are many different reasons for planning an event in the 9 cities. The Autostadt in Wolfsburg has been a special partner of the_9 cities cooperation since 2010.

 

Die 9 Städte auf dem Germany Travel Mart (GTM)
28 April 2015

Die 9 Städte präsentieren sich auf dem Germany Travel Mart 2015.

Städtekooperation im neuen Design: Die_9 Städte in Niedersachsen präsentieren sich mit frischen Internetauftritt und spannenden Kulturerlebnissen
6 March 2015

Hannover:  Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg und Wolfenbüttel machen gemeinsam mit der Autostadt in Wolfsburg Lust auf Kultur. „Festlich“ – das ist das Stichwort für die kulturellen Angebote der neun Niedersächsischen Städte und der Autostadt in diesem Jahr. Im Mittelpunkt dabei stehen “Festlichkeiten” zum 1.200 jährigen Jubiläum von Stadt und Bistum Hildesheim.

Pünktlich zur Internationalen Tourismusbörse (ITB) in Berlin ist eine 24 Seiten umfassende Broschüre in einer Auflage von 40.000 Exemplaren erschienen, die Leser zu einer Kulturreise in die Städte motivieren soll. Am heutigen Freitag liegen die Prospekte deutschlandweit in ICE Zügen aus. Auch online präsentieren sich die Städte auf ihren gemeinsamen Internetseiten im neuen, zeitgemäßen responsive design.

Der Fokus der Arbeit der Städtekooperation liegt auf der Vermarktung im Ausland. „Nur durch die Zusammenarbeit und gemeinsame Finanzierung von Vermarktungsprojekten ist für die Mitgliedsstädte ein wirkungsvolles Auslandsmarketing möglich“ erklärt Hans Christian Nolte, Sprecher der 9 Städte und Geschäftsführer der Hannover Marketing und Tourismus GmbH (HMTG).

Von dem Erfolg der Kooperation zeugen die aktuellen Übernachtungszahlen. Im Jahr 2014  verzeichneten die Städte zusammen eine Steigerung von knapp 3 Prozent bei den Auslandsübernachtungen. Hierbei sind vor allem  deutliche Zuwächse aus Ländern wie Niederlande, Belgien, Polen oder Großbritannien zu verzeichnen, in denen die Kooperation in den vergangenen Jahren besonders aktiv war.

Nolte hebt die Bedeutung des Städtetourismus für die internationale Vermarktung des Landes Niedersachsen hervor. Die eigentlichen Treiber des Tourismus in Deutschland sind die Metropolen und Städte. In dieser Tradition sehen wir uns als „die_9 Städte“.  „Städte generieren ihre touristischen Erfolge über das Messe- und Kongressgeschäft, den Shopping- und Kulturtourismus. Aufgrund der Lage der Städte  rund um das Messegelände der DMAG ist das Segment internationale Geschäftsreisen von großer Bedeutung für die Städte.”, so Nolte.

Die Marketingkooperation „die_9 Städte in Niedersachsen” existiert bereits über 30 Jahre. Seit 1984 werben Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg und Wolfenbüttel insbesondere in den europäischen Nachbarländern gemeinsam. Im Jahr 2010 trat die Autostadt in Wolfsburg der Kooperation bei. Wichtigstes Ziel der Aktivitäten ist die Steigerung des Bekanntheitsgrades der Mitgliedsstädte sowie die Erhöhung der Gäste- und Übernachtungszahlen durch gezielte Ansprache, Werbung und Akquisition von Reisemittlern und Endverbrauchern.

Pressemeldung 06.03.2015: pdf Download

 

Contact:

Petra Sievers
die_9 Städte in Niedersachsen
c/o Hannover Marketing und Tourismus GmbH
Vahrenwalderstraße 7
D – 30165 Hannover
Tel.: + 49 (0) 511/16849746
E-mail: 9cities@hannover-tourismus.de
Internet: www.9staedte.de oder www.9cities.de

The Magic of Christmas Markets …
27 November 2014

The Magic of Christmas Markets …

Nine historic cities in Niedersachsen (Lower Saxony) have become a very special tip among those who love Christmas Markets with traditional romantic atmosphere.

In Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg and Wolfenbüttel the Christmas markets sparkle in front of charming historic backdrops. Among idyllic half-timbered houses, Gothic gable brick and magnificent baroque facades, visitors will be tempted by the aroma of mulled wine and gingerbread in wonderful historic squares. Christmas shopping in the festively decorated pedestrian zones becomes a special occasion. A varied program makes a pre-Christmas tour through the 9 cities a special experience:

With around 190 stalls the Christmas Market in the historic old town district in Hannover is largest Christmas Market in Niedersachsen. Wishes will come true in a magic “Wishing Well Forest”. The nearby historical Christmas Village conjures up the tranquility of mediaeval town life and a Finnish Christmas market offers specialities such as “Glögi”.

In Braunschweig the Dankwarderode castle glistens and gleams like a diamond during its traditional Christmas market. The castle square is bathed in a fascinating light by the magical illuminations. Some 150 stands invite visitors to taste, delve and marvel.

Amidst the colourful half-timbered facades the residency town of Celle conjures up all the excitement of Christmas. Grouped around the 14-metre “pyramid”, market sellers offer a full range of seasonal goods at over 100 wooden booths.

In the traditional University town Göttingen many artisans and craftspeople demonstrate their skills and invite visitors to come and explore. Besides hot punch and mulled wine market vendors offer a local specialty, the mulled beer around the medieval Old Town Hall.

Guests visiting the imperial city of Goslar will be imbued with the Christmas spirit wherever they go. In the middle of the town the Christmas forest tempts visitors to linger among the 40 illuminated spruce trees, the scent of pine and welcoming little huts selling mulled wine.

In the Piped Piper’s town of Hameln a delightful feeling of anticipation surrounds the Christmas pyramid 11 metres in height. Special attractions are Advent boat trips down the river Weser and the glassworks at the historic Pulverturm, where visitors can even blow their own Christmas decorations.

The Christmas market in Hildesheim revolves around a tall Christmas pyramid and eight beautifully decorated wooden huts reflecting the half-timbering of the town’s old buildings. The famous historic ensemble around the market square create a magical backdrop to the christmassy hustle and bustle.

In the ancient hanseatic town of Lüneburg the characteristic gables of the market square, churches and town hall will be lit up with the festive spirit. Christmas shopping takes place in the city centre amid a mysterious glow of excitement. A special highlights is a historical Christmas market (6./7.12.).

The delightful wooden booths of the Christmas market in Wolfenbüttel look just like a little village of houses huddling in its historic market square. One special attraction for visitors is the tour of 21 brightly lit stands illustrating the theme of fairy tales. Additional handicraft markets also take place on the 1st weekend of Advent at the ducal palace.

Special tip | From 28. November 2014 to 25. January 2015 the Autostadt in Wolfsburg is transformed in a winter wonderland in the pre-Christmas period. www.autostadt.de

Christmas Market dates for 2014:

Braunschweig: 26.11. – 29.12
Celle: 27.11. – 28.12.
Göttingen: 26.11. – 29.12
Goslar: 26.11. – 30.12.
Hameln: 26.11. – 23.12.
Hannover: 26.11. – 22.12.
Hildesheim: 27.11. – 28.12.
Lüneburg: 26.11. – 23.12.
Wolfenbüttel: 25.11. – 23.12.

Wintermarktet in the Autostadt Wolfsburg: 28.11.2014 – 04.01.2015

More information: www.9staedte.de/weihnachtmaerkte

 

Contact:

Petra Sievers
the_9 wonderful cities in Niedersachsen
Hannover Marketing & Tourismus GmbH
Vahrenwalderstraße 7
30165 Hannover
Tel.: + 49 (0) 511/16849746
E-Mail: 9cities@hannover-tourismus.de
Internet: www.9cities.de

Das ganze Jahr europaweit unterwegs: „die_9 Städte in Niedersachsen“
6 November 2014

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

Gemeinsames Auslandsmarketing seit 30 Jahren: Niedersachsens Städte in Kooperation erfolgreich
3 March 2014

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

Kulturerlebnisse in 9 historischen Städten
13 March 2013

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

9 Städte starten Ihr Tourismusjahr in Holland
4 January 2013

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

Masser af julestemning i Niedersachsens 9 historiske byer I Niedersachsens
24 October 2012

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

the 9 cities promise “Wonderful Experiences in Northern Germany”
24 October 2012

Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg and Wolfenbüttel – nine historic cities in Lower Saxony, together with Autostadt in Wolfsburg, invite visitors to sample the diversity of this region

“Experience the wonders of 9 historic cities in Northern Germany” – almost 240,000 copies of a brochure with this title were recently distributed in the Greater London Area. The brochure focuses on the forthcoming Advent season but also features the highlights planned for next year.

‘Did you know that between 1714 and 1837, the kings in London actually came from Hannover?’ – This is the question that leads into the article on Hannover in the 12-page brochure that presents the cities and what they have to offer. “Our aim is to make our readers curious and inspire them to visit the cities of Lower Saxony,” explains Hans Nolte, spokesperson of the marketing cooperation and Managing Director of Hannover Marketing und Tourismus GmbH. An excellent range of flights offered by germanwings and, since October, British Airways, mean the cities can easily be reached from London. The campaign is therefore also supported by Hannover Airport.

A photo of Maschsee Lake Festival in Hannover is featured on the cover, but the photos of the Christmas markets in the historic town squares also convey the distinctive charm of the participating cities. All 9 destinations are a carefully kept secret amongst tourists who like to experience a traditional Christmas mood and admire a range of upmarket products in enchanting surroundings. Specially compiled packages make booking perfectly simple.

History comes alive

Visitors can experience history at first hand in all 9 cities. Next year, Hannover will provide visitors with a new attraction when the restored Palace opens in Herrenhausen Gardens. The museum in the Palace is the perfect place to discover the diversity of the baroque Herrenhausen Gardens and Palace and also informs visitors about why the kings in London came from Hannover between 1714 and 1837. During the summer months, the Great Garden in Herrenhausen, a prime example of baroque landscape gardening, provides a magnificent setting for fireworks set to music, concerts, drama and cabaret.

However it was not only in Hannover that the House of Guelph left its mark. In the Middle Ages, Henry the Lion, Duke of Guelph, made the city of Brunswick (Braunschweig) his residence and ordered the erection of the lion statue which stands in front of the medieval castle and is still the landmark of the city today. The former ducal city of Celle is not only home to the oldest fully preserved palace of the House of Guelph, but also has a stunning old town which includes the world’s largest complex of half-timbered houses. At the magnificent palace of Wolfenbüttel, visitors can admire the state apartments and glory of the ducal era; the world-famous Herzog August Library has a prize collection of medieval manuscripts. Wolfenbüttel was also the birthplace of a very special product that is known the world over: “Jägermeister” herbal liqueur.

In Hamelin (Hameln), everything revolves around the Pied Piper. In summer, visitors can watch an open-air performance of the world-famous tale in the heart of the old town every Sunday; “RATS”, a musical comedy, is performed every Wednesday. The Hanseatic City of Lüneburg exudes a wonderful medieval atmosphere. The city owes its prosperity and splendid patrician houses to the fact that it is located on a salt dome. However, the atmosphere in Lüneburg nowadays is determined by the large number of students, just like the traditional university city of Göttingen, which is home to almost 25,000 students and more than 40 Nobel Prize winners. One famous character is “Gänseliesel”, a statue on top of the fountain in front of the medieval town hall, who is said to be the “most-kissed girl in the world”.

The vibrant city of Goslar is a UNESCO World Heritage Site which fascinates visitors thanks to the medieval flair of the historic old town, Rammelsberg ore mine, the only mine in the world which was in operation for more than 1000 years, and Kaiserpfalz, the monumental imperial palace. The cathedral and St. Michael’s Church in Hildesheim, also a UNESCO World Heritage Site, are also outstanding examples of Romanesque architecture. The Roemer- und Pelizaeus Museum houses a world-famous Ancient Egyptian collection.

Autostadt in Wolfsburg is a partner of the 9 cities. Together, they invite visitors to step back into history and combine their trip with a visit to the world of mobility at the huge Volkswagen theme park.

For further information visit www.9staedte.de or www.9cities.de.

Daily Telegraph Magazine: pdf Download

 

Contact:
die_9 Städte in Niedersachsen
Hannover Marketing & Tourismus GmbH
Petra Sievers
Vahrenwalder Strasse 7
30165 Hannover
Germany
Tel.: + 49 (0) 511/168-4 9746
Fax: + 49 (0) 511/168-4 9779
E-Mail: 9cities@hannover-tourismus.de
Internet: www.9cities.de

Plakatierung zum Zentraleuropa-Workshop weckt Vorfreude auf
18 October 2012

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

9 x 99 Euro – 9 Städte werben mit attraktiven Erlebnispaketen in Dänemark
8 May 2012

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

De 9 historiske byer i Niedersachsen indbyder til kultursommer med et væld af højdepunkter
8 May 2012

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

Niedersachsens Städte in Kooperation erfolgreich
29 February 2012

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

Julerejse gennem Nordtysklands historiske byer
27 October 2011

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

The cities of Lower Saxony are the motor of tourism in Lower Saxony
23 August 2011

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

” The 9 cities” of Lower Saxony – Cooperation shows strength
15 March 2011

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

The magic of Christmas in a historical setting
26 November 2010

The magic of Christmas in a historical setting

In Advent Lower Saxony’s 9 historical cities Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg and Wolfenbüttel transform themselves into enchanting Christmas landscapes

Hannover (9 Cities). Christmas markets have a long tradition in Germany, and the run-up to Christmas cannot be imagined without them. This Christmas the 9 historical cities of Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg and Wolfenbüttel in Lower Saxony in the north of Germany invite you to visit their delightful Christmas markets: enjoy an authentic atmosphere amidst brightly coloured half-timbered buildings, Gothic and Baroque gables and old town squares. Visitors can experience Christmas German-style here with local delicacies, marvellous handcrafted articles and a wide range of events. All 9 of these cities in Lower Saxony offer attractive package trips to their Christmas markets including accommodation and breakfast.

In Braunschweig the Dankwarderode castle glistens and gleams like a diamond during its traditional Christmas market from 24.11.–29.12.2010. The castle square is bathed in a fascinating light by the magical illuminations. Some 130 stands invite visitors to taste, delve and marvel. www.braunschweig.de

Amidst the colourful half-timbered facades the residency town of Celle conjures up all the excitement of Christmas between 25.11.–27.12.2010. Grouped around the 14-metre “pyramid”, market sellers offer a full range of seasonal goods at over 100 wooden booths. Another highlight is the “Joy of Christmas” exhibition, which displays cribs from all over the world at Celle’s Bomann Museum between 26.11.2010 – 06.02.2011. www.weihnachtsmarkt-celle.de

The Christmas market in Göttingen with over 80 stands will put you in the mood for the finest celebration of the year. Between 24.11.–29.12.2010 you can also enjoy yourselves riding on the historical big wheel and marvelling at an Advent calendar that is as tall as a house! For tour groups there are many attractive offers as well as the opportunity of watching crafts such as glassblowing or candle making. www.goettingen-tourismus.de

Guests visiting the former imperial city of Goslar between 24.11.– 29.12.2010 will be imbued with the Christmas spirit wherever they go. In the middle of the town the Christmas forest, which cannot be found anywhere else in Germany, tempts visitors to linger among the 40 illuminated spruce trees, the scent of pine and welcoming little huts selling mulled wine. Right next door is the historic market square, where the lovingly decorated wooden booths of the Christmas market offer a wide range of tasty items as well as high-quality handicrafts.  www.weihnachtswald.de

In the Piped Piper’s town of Hameln a delightful feeling of anticipation surrounds the Christmas pyramid 11 metres in height between 24.11.–23.12.2010. Special attractions include the artisans’ village “Lütjen Markt”, Advent boat trips down the river Weser and the glassworks at the historic Pulverturm, where visitors can even blow their own Christmas decorations under supervision. www.hameln.de

Boasting three Christmas markets of its own, Hannover is something that should not be missed between 24.11.-22.12.2010. The Christmas market in the old town around the market church and old town hall is a delightful event full of tradition. A historical Christmas Village including handicraft demonstrations recreates for visitors the atmosphere of life here in the Middle Ages. At the nearby Ballhofplatz a real Finnish Christmas market offers specialities such as “Flammlachs” (grilled fish) and “Glögi” (mulled wine). At the Oskar-Winter-Brunnen 50 illuminated Xmas trees create a magical forest where visitors can make a wish at the fountain. www.hannover.de

Between 24.11.-27.12.2010 the Christmas market in Hildesheim revolves around a tall Christmas pyramid and eight beautifully decorated wooden huts reflecting the half-timbering of the town’s old buildings. The famous houses around the market square including the Kochenhauer Amtshaus, a former butchers’ guild house, create a magical backdrop to the hustle and bustle of Christmas shopping. For the very first time Hildesheim’s renowned Pumpernickel will be produced fresh by a special Christmas bakery. www.hildesheim.de

In the ancient Hanseatic salt-trading town of Lüneburg the characteristic gables of the market square, churches and town hall will be lit up with the festive spirit between 24.11.–23.12.2010. Christmas shopping takes place in the city centre amid a mysterious glow of excitement. Special highlights are the historical Christmas market (04./05.12.10) and decorations based on Grimms’ fairy tales. www.lueneburg.de/tourismus

The delightful wooden booths of the Christmas market (23.11. – 23.12.2010) in Wolfenbüttel look just like a little village of houses huddling in its historic market square. One special attraction for visitors is the tour of 21 brightly lit stands illustrating the theme of fairy tales. Additional handicraft markets also take place on the 1st weekend of Advent at the ducal palace and on the other weekends of Advent, in the Kommisse, which was once used as a school. www.weihnachtsmarkt-wolfenbuettel.de

Further information:
For further information and pre-Christmas weekend city breaks for 99 euros per person in Lower Saxony’s “9 Cities” of Braunschweig, Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Hannover, Hildesheim, Lüneburg, Wolfenbüttel, see www.9cities.de.

 

Contact:
die_9 Städte in Niedersachsen
Frau Petra Sievers
Hannover Marketing & Tourismus GmbH
Prinzenstr. 6
30159 Hannover
Tel.: +49 (0)511-16849746
Fax: +49 (0)511-16849779
e-mail: 9cities@hannover-tourismus.de
www.9cities.de

” The 9 cities” of Lower Saxony – Cooperation promote in the Netherlands
22 June 2010

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

Ontdek het zomerse Niedersachsen – Duitsland
21 June 2010

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

The cities of Lower Saxony international strong together.
3 February 2010

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

About us
24 September 2008

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

Where christmas markets fascinate
24 September 2007

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.

Pärlor i norra Tyskland oder Norddeutschlands Perlen
16 May 2007

We are sorry

to show you an empty page. Right now we are filling this page with content, please check back later.